Ford rozszerza i udoskonala ofertę wersji Rangera.
Ford Pro ogłosił dziś wprowadzenie udoskonaleń wzornictwa, funkcjonalności, systemów i bezpieczeństwa w modelu Ranger, dzięki którym pojazd utrzyma pozycję lidera w swojej klasie.
- Ford rozszerza ofertę nagradzanego wielokrotnie Rangera PHEV o nowe wersje Platinum i Limited
- Większa satysfakcja kierowcy dzięki pierwszemu w tej klasie systemowi prowadzenia na autostradzie bez korzystania z rąk Ford BlueCruise oraz 12-calowemu ekranowi dotykowemu, oferowanemu we wszystkich Rangerach w standardzie
- Poprawiona stylistyka – nowe tekstury, kolory i felgi aluminiowe, które trafią do egzemplarzy dostarczanych wiosną 2026 roku
Gama modeli Ranger PHEV1 (hybryda typu plug-in) została poszerzona o wersje Platinum i Limited, które dołączyły do popularnych wersji XLT, Wildtrak i MS-RT. Klienci zyskali tym samym większy wybór pick-upów, które pozwalają w pełni wykorzystać możliwości pojazdów PHEV, nie rezygnując z żadnych udogodnień. Wraz z Rangerem PHEV pojawia się również system Ford BlueCruise2, 3, umożliwiający jako pierwszy w tym segmencie jazdę po autostradzie bez konieczności używania rąk.
Zmiany stylistyczne wszystkich wersji Rangera obejmują nową, ciemniejszą stylistykę wnętrza i nadwozia. Zaawansowane rozwiązania technologiczne obejmują 12-calowy centralny ekran dotykowy, 12,4-calowy konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz zegarów (będzie obecnie standardem we wszystkich wersjach Rangera) oraz wprowadzenie systemu Trailer Theft Alert, który powiadamia właścicieli za pośrednictwem połączonej aplikacji Ford4, jeśli przyczepa na postoju zostanie odłączona od haka holowniczego.
Ścieżka postępu technologicznego i podnoszenia jakości sprawiły, że Ford Ranger osiągnął niezwykły sukces, stając się najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie przez 10 kolejnych lat.5 Wraz z wprowadzeniem na rynek na początku tego roku wielokrotnie nagradzanego modelu Ranger PHEV, który niedawno zdobył tytuł International Pick-up Award 2026/27, najlepszy model zyskał jeszcze więcej zalet.
„Podobnie jak użytkownicy Rangerów, firma Ford Pro nieustannie poszukuje sposobów na doskonalenie swoich działań” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Wprowadzone udoskonalenia w naszej ofercie Rangera zwiększają wszechstronność i walory użytkowe naszych pick-upów. Niezależnie od tego, czy chodzi o holowanie, jazdę w terenie, zasilanie placu budowy, czy jazdę bez korzystania z rąk na autostradzie – Ranger radzi sobie z tym bez problemów.”
Osiągi bez żadnych kompromisów
Ulepszona, uproszczona gama układów napędowych modelu Ranger reprezentuje wysoką moc i efektywność bez konieczności rezygnacji z udogodnień.
Model oferuje bezkonkurencyjne osiągi: moc 281 KM i najwyższy moment obrotowy spośród wszystkich dostępnych modeli Rangera – do 697 Nm,6 a także 43-kilometrowy zasięg przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym.1 Ranger pozwala na holowanie przyczep o masie do 3500 kg,7 można też nim przewozić ładunki do jednej tony,8 ponadto model jest wyposażony w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła, zapewniający doskonałe osiągi w terenie.
Ford Ranger PHEV
Klienci mają również możliwość wyboru Rangera z mocnym i wydajnym silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności 3,0 litrów, generującym moc 240 KM i moment obrotowy 600 Nm,6 współpracującym w podstawowej wersji z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Rangera PHEV można prowadzić bez korzystania z rąk
Wprowadzenie zaawansowanego systemu Forda BlueCruise2,3 sprawia, że Ranger PHEV jest pierwszym pickupem w Europie, działającym w trybie «hands-off, eyes-on» (bez korzystania z rąk, pod kontrolą wzroku) – ta luksusowa technologia doskonale współgra z wysoką kulturą inżynierską układu PHEV i osiągami Rangera.
System BlueCruise – standardowy w nowym Rangerze Platinum PHEV i opcjonalny w Rangerze Wildtrak PHEV – był pierwszym tego rodzaju systemem, dopuszczonym przez europejskie przepisy, który trafił do oferty Forda w 2023 roku, po premierze w Wielkiej Brytanii. Od tego czasu BlueCruise został dopuszczony do użytku na 16 rynkach europejskich,9 co czyni go najszerzej dostępnym systemem działającym w trybie «hands-off, eyes-on» w Europie.
Ford BlueCruise
Czarne akcenty premium i poprawiona stylistyka
Wyrafinowane czarne i przyciemnione, teksturowane wykończenia stanowią podstawę zmian stylistycznych Rangera – od kół po elementy elektroniki, detale ozdobne i wystrój wnętrza.
Nowy Ranger Platinum PHEV wyróżnia się wykończeniami w kolorze Ebony Gloss Black na przednim zderzaku w kształcie litery H, na obramowaniu kratki, emblematach „Platinum” i napisach na masce oraz sportowym orurowaniu bagażnika. Błyszcząca czarna kratka osłony chłodnicy z siatki z chromowanym, przydymionym środkowym elementem i akcentami z folii Silk Chrome dodatkowo wzmacniają wzornictwo przedniej części nadwozia. Nowe 18-calowe felgi aluminiowe z maszynowo szlifowanymi powierzchniami zostały zaprojektowane z myślą o poprawieniu parametrów aerodynamicznych i stylu zelektryfikowanego pick-upa.1 W palecie lakierów znalazł się nowy perłowy metalik w kolorze Acacia Green metallic przeznaczony wyłącznie dla Rangera w wersji Platinum.
Wnętrze zostało wzbogacone o detale w tonacji przydymionego chromu oraz szwy w kolorze Urban Grey na drzwiach, kierownicy, a na skórzanych fotelach w kolorze Ebony, które układają się w nowy wzór pikowania inspirowany kształtami charakterystycznymi dla elementów wzorniczych zastosowanych w pick-upie.
„Włożyliśmy wiele wysiłku w monitorowanie i prognozowanie trendów kolorystycznych i stało się jasne, że Ranger musi porzucić szarość na rzecz czerni” – powiedziała Krista Lindegger, starsza projektantka programu zmian Rangera. „Przewidzieliśmy, że kolor zielony będzie bardzo popularny również wśród klientów kupujących pick-upy klasy premium – a nowa opcja Acacia Green to kolor, który naprawdę dobrze wygląda na tych ciężarówkach.
Cała gama udoskonalonego Rangera jest teraz dostępna w kolorach Ebony Gloss Black, Asphalt Black Matt i Dark Chrome jako wykończenie elementów zewnętrznych. Wewnętrzne zmiany obejmują elementy dekoracyjne w błyszczącej czerni i w wykończeniu magnetyt, które zastąpiły chrom lub detale srebrne o szczotkowanej fakturze m.in. na kierownicy, panelach drzwi, desce rozdzielczej, obramowaniu ekranu centralnego i nawiewach powietrza.
Inne ciekawe wyróżniki to nowy, efektowny lakier Ignite Orange Metallic oraz nowe przeszycia wnętrza dostępne tylko w wersji Wildtrak. Zespół projektantów Rangera ulepszył nawet emblematy na siedzeniach Wildtraka – teraz są one „zgrzewane”, a nie przyszywane, podobnie jak to się robi w przypadku wysokiej klasy sprzętu turystycznego.
Opcjonalne wyposażenie obejmuje reflektory Matrix LED, oświetlenie strefowe miejsca pracy 360 Zone Lighting, 10-stopniową elektryczną regulację ustawienia, podgrzewanych i wentylowanych przednich foteli oraz system Pro Trailer Backup Assist3 – wszystkie te elementy dostępne są natomiast w standardzie w modelach Ranger Platinum. System informacyjno-rozrywkowy i nawigacyjny Ford SYNC 4A10 z 12-calowym wertykalnym ekranem dotykowym jest teraz standardem w całej gamie Rangera, podobnie jak 12,4-calowy konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz zegarów.
Udoskonaloną gamę modeli Ranger będzie można zamawiać od początku 2026 r.
1 Ford Ranger Plug-In Hybrid – zgodnie z homologacją: emisja CO2 143-145 g/km WLTP, homologowane zużycie paliwa 6,2-6,4 l/100 km WLTP, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 43 km (WLTP). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi zawartymi w rozporządzeniach europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 43 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
2 Oferowany na wybranych rynkach, w wybranych modelach Rangera PHEV. Aby korzystać z BlueCruise, kierowca musi mieć wzrok skierowany na drogę. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze.
3 Systemy wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
4 Dostępna do pobrania jest aplikacja Ford, kompatybilna z wybranymi systemami operacyjnymi smartfonów. Transfer wiadomości i danych może być obciążony dodatkowymi opłatami.
5 Na podstawie danych o sprzedaży S&P Global Mobility 2024. Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
6 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
7 Po odpowiednim wyposażeniu. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Moc, moment obrotowy, ładowność są niezależnymi od siebie parametrami, których maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
8 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek. Moc, moment obrotowy, ładowność są niezależnymi od siebie parametrami, których maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
9 BlueCruise jest obecnie dostępny w pojazdach oferowanych w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii (niedostępne w Irlandii Północnej), Niemczech, Grecji, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Szwecji.
10 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości używaj systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie funkcje SYNC 4A są kompatybilne ze wszystkimi telefonami. Wygląd i funkcjonalność ekranu SYNC mogą ulec zmianie w miarę upływu czasu w wyniku aktualizacji oprogramowania.